pondělí 29. června 2015

Recenze - Honba za zlodějem blesku

Honba za zlodějem blesku



Název: Percy Jackson – Zloděj blesků

Autor: Rick Riordan

Nakladatelství: Fragment

Rok vydání: 2013

Vazba: Vázaná

Počet stran: 399

Série: Parcy Jackson

Díl: 1




Anotace


Jmenuji se Percy Jackson. Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!

***

Je jen málo lidí, kteří by aspoň z doslechu nevěděli o chlapci, který se ze dne na den stane slavný polobůh, který musí zachránit svět, sám sebe a své přátele. Percy Jackson je slavná, úspěšná série, která vzešla z pera nadaného spisovatele Ricka Riordana, který světu otevřel bránu do zcela nového světa.

Percy Jackson je úplně obyčejný kluk, který má problémy se soustředěním. To si o sobě aspoň myslí, dokud omylem neprobodne svoji učitelku, která se na školním výletě promění v nestvůru. V tom momentě se mu obrací život vzhůru nohama a on zjišťuje, že je zakázaným synem jednoho z bohů Velké trojky. Aby toho na něj nebylo málo, musí Percy zachránit svět nalezením blesku mocného Dia, který byl ukraden neznámo kým. Tlačí ho čas, nemůže se spolehnout na bohy a důvěřovat může jen pár bytostem. Je jen na něm a jeho přátelích, aby zachránili svět, a pomáhat jim rozhodně nikdo nehodlá.



„Tvůj čas vypršel,“ zasyčela. Pak se stalo něco hrozně divného. Oči se jí rozsvítili jako kusy uhlí v grilu. Prsty se jí protáhly a proměnily v pařáty. Z bundy se stala kožnatá křídla. Nebyla už člověkem.


Z anotace i mého převyprávění by se mohlo zdát, že děj je naprosto tuctový, nudný a nezajímavý. Záchrana světa tu už byla přece tolikrát, že by se to nedalo spočítat ani na dvou rukách. To je ale dost velkým omyl. Autor ukázal lidem zcela nový svět, který se vznáší na rozhraní bohů, polobohů, bájných bytostí a lidí. Prolnutí mezi božskou sférou a tou lidskou je zřetelné, ale přesto zahaleno mlhou. Je možné, že hned nad vámi bydlí leckterý bůžek, nebo že ve sklepě je tajný vchod do podzemí. Je jen na vás, jestli dáte autorovi příležitost otevřít vám oči.


Zloděj blesků jakožto první díl je možná více dětsky zaměřený, než jsme obyčejně zvyklý, ale ničeho se neděste a Percyho neodkládejte. I když je hlavnímu hrdinovi teprve dvanáct let a jde to vidět na jeho pohledu na svět, kniha se vám líbit bude. Je psána čtivě, zábavně a nechybí mnoho akčních scén, které udrží čtenáře v neustálém pozoru.

Byl to třetí bůh, kterého jsem potkal, ale první, jenž mi doopravdy jako bůh připadal. Především byl nejmíň tři metry vysoký, oblečený v černé hedvábné róbě a s korunou spletenou ze zlata.


Stejně jako prostředí i postavy jsou napsány bravurně. Rozhodnutí, které Percy, Anabeth nebo Grover dělají, jsou úměrné jejich věku a nevybočují nějakou extra inteligencí, nebo předčasnou vyspělostí. A k tomu nám jako třešničku na dortu můžou nabídnout jednu opravdu vzácnou věc – náhled na svět dětskýma, nezkaženýma očima plné naděje a lásky.
                                         
Zloději blesků se dá vytknout jen pár nepříliš podstatných věcí, které provází skoro každý první díl. Slabší je především v nedospělosti hrdinů, kteří nám ovšem udělají radost v dalších dílech, kdy jde znát jejich postupný vývoj. Navíc závěr knihy přímo nabádá a nutí k otevření dalšího dílu, a pokud ho nebudete mít zrovna u sebe, nejspíš budete šílet.

9/10
Za poskytnutí recenzního výtisku vděčím nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete zakoupit zde.  



10 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze :) Percy, to je moje srdcovka, asi mě nikdy nepřestane bavit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem první díl série Percy Jackson četla, a i když nebyl špatný, k druhému dílu jsem se zatím nedostala. :)

    Pěkná recenze, líbí se mi, jaké jsi vybrala ukázky, mimochodem. Úplně jsem si na ty scény z knihy vzpomněla. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pekne si to napísala, knihu som čítala a námetovo sa mi páči, je to niečo iné. Riordan sa pustil mytologickou cestou a to sa mi veeeľmi páči :D Mám rada grécku mytológiu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. K tomuto nejde snad už ani nic říct. Snad jen, že Rick bude vydávat novou knihu z úplně nové série :)

    OdpovědětVymazat
  5. Percy je prostě srdcovka :) Já se teďka chystám na re-reading ^^ Vždycky mě fascinovala řecká mytologie, takže tohle bylo jasné :)
    Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
  6. Jsem to ale ostuda, zatím jsem nečetla žádné knihy z pera R.Riordana, musím to napravit.. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Pekná recenzia mne sa kniha tiež páčila :)

    OdpovědětVymazat
  8. Viděla jsem je film a přesto, že už nejsem nejmladší, jsem si ho skvěle užila :)

    OdpovědětVymazat
  9. Is minic nach dtugtar aird ar ailse scamhóg go luath. De réir mar a fhorbraíonn an galar, bíonn cough leanúnach ag forbairt agus ag casadh ainsealach níos measa. cuir san áireamh pian an bhrollaigh, ganntanas anála, cró, sreabhán fuilteach atá curtha suas as an chonair riospráide, agus preabadh go minic broincíteas nó niúmóine. Uaireanta ba phian cnámh, tinneas cinn, meadhrán an chéad cheann, bhí mé chomh tuirseach de mo shaol go dtí gur léigh mé faoi leigheas luibhe an Dr Itua ar blogspot shíl mé gur scam a bhí ann nuair a chuaigh mé i dteagmháil leis ar dtús agus é ag smaoineamh air agus Cheannaigh mé an leigheas luibhe a thóg mé ar feadh trí seachtaine agus bhí sé cureded go hiomlán go bhfuil a chóireáil chomh uathúil, ní shíl mé go mbeidh mé in ann a bheith saor ó Ailse Scamhóige.Nuair amháin an Ailse Scamhóg seo is féidir leis an fhear mór seo leigheas, an Dr Itua freisin Dúirt sé liom gur féidir leis galair den sórt sin a leigheas ... AILSE COLORECTAL, Ailse Brain, ailse Esophageal, Ailse Gallbladder, Galar tróibeastóireachta sa tréimhse iompair, ailse mhuinchille agus muineál, BLADDER AILSE, AILSE PROSTATE, AILSE KIDNEY, AILSE LOCHG, Lupus, Craiceann Craicinn, Glaucoma ., Cataracts, degeneration Macular, Galar cardashoithíoch, galar scamhóg scamhógach, próstatach méadaitheach, oistéapóróis. Galar ailse, ailse ovarian, ailse Sinus, ailse craicinn, ailse fíochán bog, ailse dromlaigh, ailse bholg, ailse teile, ailse throid . AILSE UTERINE, Ailse Phacreative, LEUKEMIA, VEID / SEIF, TÁIRGÍ FHEABHAIR / BHAINC, AILSE BHAILE, TORAITHE NEAMH-HODGKIN. Ailse, FÉIDIR AN VIRUS, TÚ AN SPÁID, HEPATITIS, HE DO MHÚINTEOIR THUAISCEARTAÍ AGUISÍN TEAGMHÁIL LE DO THOIL ::: drituaherbalcenter@gmail.com/. WHATSAPP ::: + 2348149277967

    OdpovědětVymazat