neděle 25. října 2015

Recenze - Jak funguje Google

Jak funguje Google


Název: Jak funguje Google

Autor: Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg

Nakladatelství: Jota

Rok vydání: 2015

Vazba: vázaná s přebalem

Počet stran: 320

Série: -

Díl: -






Anotace
Jak funguje Gogole je zábavná a strhující kniha plná lekcí, které se autoři naučili při budování firmy. Vysvětlují, jak technologie přesunula rovnováhu sil od firem ke spotřebitelům a že jediným způsobem, jak v tomto neustále se měnícím prostředí uspět, je vytvářet vysoce kvalitní produkty a přitáhnout nový typ mnohostranných zaměstnanců, kterým přezdívají „chytří kreativci“. Na tématech jako firemní kultura, strategie, talent, rozhodovací proces, komunikace, inovace či řešení problémů autoři ilustrují manažerská pravidla bezpočtem anekdot a historek zevnitř Gogolu, z nich mnohé se na veřejnost dostávají vůbec poprvé.

***

Koho by nelákalo se podívat pod pokličku slavné firmy Google, která je známa všude na světě? Nejen podnikatelé, ale i obyčejní lidí jako jsem já, kteří byznysu vůbec nerozumí, dokážou po přečtení této knihy rozjet firmu, která by doufejme mohla i fungovat.

Eric Schmidt a Jonathan Rosenberg napsali knihu, která má ukázat světu, jak funguje a vlastně vznikl vyhledávač Google, bez něhož by se v dnešní době neobešlo mnoho lidí. A není to jen encyklopedie, která by byla jen plná faktů a definicí. Najdete zde toho mnohem víc, než se na první pohled může zdát.

V prvních okamžicích se mi do knihy vůbec nechtělo a dlouho jsem se odhodlávala otevřít první stránku. Ne proto, že by mě téma nezajímalo, ale spíš jsem se děsila představy hromady odborných termínů a složitých vět. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila, že se dokážu u čtení smát. Čtivý styl je jedna z mnoha kladů knihy.

Autoři se na stránkách knihy věnují firmě a všem jejím oddělením, na které si jen vzpomene a i na mnoha dalším. Přinášejí své vlastní zkušenosti, typy a rady, které můžeme použít v případě, že se sami rozhodneme sami založit firmu a budeme se chtít prosadit na trhu. Popisují vlastní začátky, úspěchy, ale i pády jejich projektů, které jim nejednou zavařily, a o to víc kniha působí realisticky.

Protože se kniha jmenuje Jak funguje Googlu, představovala jsem si, že jako čtenáři dostaneme víc informací z vnitřního prostředí této konkrétní firmy. Místo toho by se kniha mohla klidně jmenovat příručka pro podnikatele, nebo něco obdobného. Je tu mnoho rad pro začátečníky, i zkušené podnikatele, kteří už firmu mají, ale chtějí ji ještě vyzdvihnout a prosadit. Přesto však můžu knihu jen doporučit. Určitě to není žádná ztráta času a dozvíte se mnoho skvělých a zajímavých faktů, které se do života určitě hodit budou.



9/10
Recenze je psána pro knihkupectví Knihcentrum. Mockrát děkuji za recenzní výtisk
Knihu si můžete pořídit ZDE.

6 komentářů:

  1. Ami: Nejsem nijak zatížená na techniku a knihy s technickou tématikou nečtu, ale tohle vypadá vážně zajímavě. Přece jenom bychom se zase něco dozvěděli. Kniha by se rozhodně dala použít jako vánoční dáreček!
    Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ell: No, já zatím rozjíždět firmu neplánuju, takže kniha asi nebude nic pro mě. Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  3. Nápad na knihu nie zlý, ale zrejme by ma nebavila, takéto čítanie veru nie je pre mňa :D

    OdpovědětVymazat
  4. Asi pořídím své drahé polovičce k Vánocům a pak do ní nakouknu ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu, kterou bych si asi sama o sobě nepřečetla, tím ale nemyslím, že je nezajímavá.
    Vítej zpět :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hm, námět je vskutku zajímavý, ne, že ne, ale pro mě jako pro absolutně anti technického člověka, celkem málo říkající.

    OdpovědětVymazat