čtvrtek 12. února 2015

Recenze - S láskou, Rosie

S láskou, Rosie


Název: S láskou, Rosie

Autor: Cecelia Ahernová

Nakladatelství: Motto

Rok vydání: 2014

Vazba: vázaná

Počet stran: 446

Série: -

Díl: -




Anotace

Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a „poklad na konci duhy“. Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?

***

Mít nejlepšího kamaráda, kterému věříte nadevše a můžete mu říct jakékoliv tajemství, je to
nejcennější co může člověka potkat. Avšak někdy se stane, že se takoví kamarádi do sebe zamilují a vzniká jeden problém za druhým.  A taky dost vtipných situací, nebo trapasů. Pojďte se ponořit do příběhu více než kamarádské lásky, která není tak jednoduchá, jak se zdá a její řešení vyžaduje více než zdravý rozum.

Rosie a Alex se znají od plenek. S rostoucím věkem se z nich stávají nerozluční kamarádi, kteří bez sebe neudělají jediné rozhodnutí a pořád se motají kolem sebe. Avšak nepřízeň osudu je rozdělí a Alex odjíždí daleko za oceán a tím pádem i od Rosie. Jejich vztah se ale nadále vyvíjí a upevňuje prostřednictvím emailů, dopisů a hovorů, které spolu vedou každou volnou chvíli. Oběma je jasné, že je to více než kamarádství, ale dlouhou dobu si to nedokážou přiznat. Trvá léta, než se rozhoupou něco s tím udělat, ale nebude už příliš pozdě na tak radikální změnu?

„V životě je jen málo věcí jistých, ale jedna podle mě rozhodne – ať uděláš cokoliv, následky si neseš celý život.“


S láskou, Rosie je již druhým vydáním, což svědčení o jisté oblíbenosti, ale hlavním důvodem samozřejmě je natočený film, který nedávno vstoupil do kin a zaujal široké publikum. Knihu tudíž nemohla zůstat pozadu a vznikla tato krásná nová obálka se starým dobrým obsahem.

Před začátkem čtení si každý musí uvědomit, že kniha je psána pouze prostřednictvím emailů, dopisů nebo pohledů. Nenajdete tam jediní aspekt normálního příběhu psaný v ich, nebo er formě. Takže pokud je někdo proti tomuto stylu, ať knihu ani neotvírá a zabrání tak jednomu velkému zklamání. Ale pro ty, kterým to nevadí – na originalitu a styl psaní si rychle navyknete a příběh vás během pár chvil vláká do své pasti.

Někdy trvá věky, než najdete toho pravého.


Na první pohled se může zdát kniha jako pěkná bichlička, kterou nemůžete mít přečtenou dříve než za týden. Opak je ale pravdou. Stránky utíkají neskutečně rychle a nebudete se stačit divit, o kolik kapitol se za den posunete. Napomáhá tomu neobvyklý styl, ale i skvělé vypravěčské schopnosti autorky prostřednictvím Rosie, nebo dalších hrdinů.

Popsat osoby je velmi složitá věc, protože příběh se odehrává během rozmezí několika let, od dětství až po stáří. Proto je na postavách znát skutečný vývoj a jejich rozhodnutí jsou dělány na základě svých nasbíraných zkušeností, což čtenář jasně vidí. Přesto však můžu říct, že Rosie byla a vždy bude mladá na duchu a Alex bude ten chytrý a zodpovědnější. I další postavy zde mají svůj prostor a mě z nich nejvíce zaujala Rosiina kamarádka Ruby, která si nikdy neodpustí kousavou hlášku.

„Život nám rozdává různé karty a ty jsi nepochybně dostala ty nejhorší, jako přicházely v úvahu. Ale i v těch nejtěžších letech jsi obstála skvěle.“


Nejen že je román protkán hned několika romantickými zápletkami, ale je i neskutečně vtipný a pohodově napsaný. Není to žádný složitý román, kde se strašně řeší vztahy na několik stran a je v nich mnoho hlubokých myšlenek. Tady jde spíše o život, problémy, trapasy a zábavu. Láska hraje důležitou roli, ale ne tu hlavní.

Několik dějových linií a příhod přidává knize na ještě větší kvalitě. Při čtení se nebudete ani chvíli nudit kvůli několika zpestření, které vás uvnitř čekaní a objeví se zcela nečekaně. Konec je sice předvidatelný – nemusíte ani otevřít knihu, abyste věděli, jak to dopadne – ale cesta k němu je složitá a nápaditá. A při čtení se můžete jako bonus naprosto uvolnit, vypnout mozek a nechat se unášet životem hned několika ztřeštěných lidí, které si nejde nezamilovat.

9/10


27 komentářů:

  1. Ami: Mně osobně se více líbil film, protože mi styl e-mailů, dopisů atd. příliš nesedl.
    Každopádně je to hezká knížka, ke které se někdy vrátím!
    Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Film byl kouzelný a nejspíš se mi taky líbil víc. Byl zábavnější a hlavně o dost kratší, což se dá pochopit.. :)

      Vymazat
  2. Styl e-mailů a pohledů je asi můj nejoblíbenější. Kniha má krásnou obálku a už jen z těch úryvků z knížky, co jsi sem napsala, je jasné, že takových je knížka plná, což je skvělé. Film jsem neviděla, takže nemůžu soudit, ale obě podoby zpracování vypadají lákavě :)
    Jsem ráda, že se ti kniha líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se na film někdy podívej, určitě se ti bude líbit. Je vtipný, romantický, svěží. :)

      Vymazat
  3. Knihu mám slíbenou na půjčení od kamarádky a už se moc těším. Film jsem viděla v kině a hrozně moc se mi líbil, byly tam vtipné i smutné situace, a přišlo mi to hodně ze života. Navíc Sam a Lily se k sobě hrozně hodí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Herecké obsazení opravdu bylo úžasné, k sobě se naprosto hodili. A film byl oproti knize zábavnější a i smutnější.. :)

      Vymazat
  4. Tohle vídám pořád... Asi to brzo budu potřebovat... :D Knihu s takovýmhle stylem jsem stan ještě neměla v ruce... Jakože to s těma pohledama, to jo, ale dopisy? To jsem četla jen ten od mamky na táboře... :D
    Krásná recenze. :) Navnadila. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měla bys to zkusit, je to neskutečný zážitek a originální, protože znám jen další dvě knihy, u kterých jsem se setkala se stejným stylem a to bylo Dobrý proti severáku.
      Dopisy od mamky jsem taky dostávala a ještě od babičky a kamarádek z tábora :D

      Vymazat
  5. Vůbec jsem netušila, že je kniha psaná formou emailů, dopisů a pohledů. O to mám chuť si ji přečíst ještě víc. Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
  6. Námetovo mi kniha nepríde veľmi originálna, avšak tá forma - listy, e-maily to môže celkom dobre napraviť. Je fajn, že je tam viac dejových linií, škoda toho predvídateľného koncu, to na knihách nemám veľmi rada.

    OdpovědětVymazat
  7. Zatiaľ odvšadiaľ počúvam, že čitateľom štýl písania vo forme emailov nevyhovoval, tak sa veľmi teším, že som našla niekoho, komu nevadil :) Ja si túto knihu chcem veľmi prečítať, tak dúfam a verím, že sadne aj mne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem slyšela tak půl napůl ohlasy. Je to přece jen nezvyk a najdeme to jen v pár knihách, takže si to nemůžeme vyzkoušet. Ale určitě si to přečti, jsem zvědavá, jak si navykneš :)

      Vymazat
    2. Tak akurát som dopozerala film...a odteraz viem, že film s Lily Collins alebo Samom Claflinom budem pozerať aj keby neviem čo bolo! S láskou, Rosie je normálne emotívny kultúrny zážitok♥ Už sa neviem dočkať knihy! :)

      Vymazat
    3. Jé, jsem ráda že se ti tak líbil.. To obsazení bylo skvělé i ta romantická stránka, ale celkem mě překvapila i ta vtipnost, která se ve filmu projevuje o něco více než v knize, za což jsem byla dost vděčná. Film se prostě povedl :)

      Vymazat
    4. Presne! Tak som sa smiala , keď išla do školy s tým rámom postele! :D :D A film ma dostal až tak, že som si už aj objednala knihu v angličtine :3 :)

      Vymazat
  8. Na tuhle knihu i film se moc těším! Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé! Na tuhle knížku se moc těším! :). Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  10. Knihu som darovala kamarátke na Vianoce a veľmi sa jej páčila. Ja som ju zohnala nedávno v antikvariáte a chcem si ju čo najskôr prečítať, aby som si mohla pozrieť aj film. Myslím, že sa mi bude páčiť tak ako aj tebe :)

    OdpovědětVymazat
  11. Knížka i film se mi moc líbily :) Sam Claflin je dokonalý Alex! Krásná recenze ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo! On se prostě na Alexe úžasně hodil a i v knize jsem si ho nějak tak představovala :)

      Vymazat
  12. Na film se chci už dlouho kouknout. Nejdřív mě zaujalo obsazení (tu herečku mám už od The mortal instruments ráda), pak jsem se koukla i na trailer a příběh vypadá opravdu skvěle. Ráda ale čtu nejdřív knížky, tak snad si brzo najdu čas :)
    Nikol (readeatandlive.blogspot.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se na knihu vrhni jako první, aby ti to nebylo celé vyspoilerováno. A film si potom nenech ujít, protože obě dvě verze mají něco do sebe :)

      Vymazat
  13. Film jsem ještě neviděla, ale určitě bych to chtěla napravit, ale nevím, jestli si předtím přečíst i tu knížku.. Netušila jsem, že je to psané touto formou, ale o to zajímavější by to mohlo být.. Ráda zkouším něco nového, takže to by mě rozhodně zajímalo.. Myslím, že jako takovou oddychovku bych si to ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
  14. Chystám se na film, ale nejspíš si nejdřív přečtu knížku, protože tak to má přece být ;) Ještě že jsem narazila na tvou recenzi, jinak bych na knižní verzi úplně zapomněla, už se totiž vůbec neorientuji v tom, který film je podle knižní předlohy a který ne :D

    OdpovědětVymazat
  15. Tak mám za sebou knihu v angličtine (audioknihu) a aj film a mne sa viac páčila asi tá kniha, bola taká realnejšia. Ale obe varianty sú skvelé, oddychové, presne ako hovoríš - vypneš mozog a relaxuješ :)

    OdpovědětVymazat
  16. Knížku neplánuju, ale na film se podívám rozhodně! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Knížku neplánuju, ale na film se podívám rozhodně! :)

    OdpovědětVymazat